Handigolf

Oskarshamns golfklubb har byggt en korthålsbana och flyttat fram ett antal utslagsplatser på sin 18-hålsbana. Syftet är att skapa kortare, mer tillgängliga och lättspelade banor för personer med funktionsnedsättning och yngre barn. I projektet ingick även att bygga en tillgänglighetsanpassad toalett. Klubben har startat handigolf, i samarbete med två funktionshinderföreningar, Smålands golfförbund och allmännarvsfonden.

Sedan 2017 har vi haft skolklasser med funktionsnedsättning från Oskarshamns kommun på besök där de har fått instruktion och hjälp av klubbens tränare. Allt efter deras förutsättningar

Vår korthålsbanan är handicapanpassad med 6 hål i längderna 30-90 meter.

Handicap toaletten finns i klubbhuset jämte damernas omklädningsrum.

Om du har frågor eller vill testa på golf kontakta då vår Handigolfkommittee. Se medlem / kommittén alternativt info@Oskarshamnsgk.com

Vi har klubbor att låna ut helt gratis.

Vi vill tacka Allmänna arvsfonden för alla hjälp.

Oscarsgymnasiet på plats för att bli golfare, mycket talang och skratt! Svingarna börjar ta form och snart är det dax för banan!